Translate

17 Nisan 2011 Pazar

Yeşilay, Yeşilay Resimleri, Yeşilay Afişleri

Yeşilay, Yeşilay Resimleri, Yeşilay Afişleri

Yeşilay Afiş Resimleri - Yeşilay HAftası Afişleri - Yeşilay Haftası ile ilgili afişler-Yeşilay afişi





Yeşilayda Okunacak Şiirler

Yeşilay’da Buldum
Ben bu hayale nasıl düştüm hayret!
Hayattan kaçıp hayale daldım.
Endişe, korku, hüzün ve nefret
Hem felaket dünyasında kaldım.
Güneşe küstüm, karanlık dostum,
Herkesten kaçıp tenhaya pustum,
Hayatımdan ümidimi kestim
Bağımlılık dünyasına geldim.
Ah ailem, kayıtsız ailem,
Sevgi dolu bir yuvaya özlem
Bıraktınız beni, işte çilem
Bu yaşımda sokaklarda soldum.
Bu mektubu okuyan insanlar,
İnsanları seven beni anlar.
Hayatın düşmanıdır tüm bunlar
Diyenleri Yeşilay’da buldum.
Turgut YILDIZAN
Yeşilay (A.İhsan İLHAN)
Çekmediğim kalmadı alkol yüzünden;
Ne bir yuva kurabildim mesut,
Ne çocuklarım etti rahat.
Evimde düzensizlik alkol yüzünden.
Belimin bükülmesi bu yaşta,
Saçımın ağarması,
Ve titrek ellerim alkol yüzünden.
Benzimde kan kalmadı,
Ağzımda tat,
Hayatım berbat,
İşlerim bozuk, alkol yüzünden.
Ne doyurucu bir iş tuttum,
Ne yükseldim mesleğimde.
Her yerden kovulmuşum,
Herkesle kırgınım, alkol yüzünden.
Cinnet geçiriyor insan,
Durup dururken.
Hayaletler uçuşuyor boşlukta,
Korkunç şeytan tırnakları boğazımda,
Cadılar kanımı emiyor.
Cadılar, hayaletler, alkol yüzünden.
A.İhsan İLHAN
İçme Sigara
Allah saklasın,birgün
Düğüm olur nefesin,
Titrer tükenir sesin,
içme dostum sigara.
Günbegün bronşlara,
Zift dolar kara kara,
Ağzın zehire döner,
içme dostum sigara.
Hem canına kastı var,
Hem de kesene zarar,
Biraz irade kullan,
içme dostum sigara.
Ne ikram al, ne de et,
Korkma kopmaz kıyamet,
içkiden bile kötü,
içme dostum sigara.
Deme derdime yoldaş,
Bana sessiz arkadaş,
Zehirden vefa olmaz,
içme dostum sigara.
Aldanma dumanına,
Kıyma tatlı canına,
Nikotin güçlü zehir,
içme dostum sigara.
Ya rengini soldurur,
Ya zamansız öldürür,
Mutlaka zarar verir,
içme dostum sigara.
De ki söylüyor doğru,
Güzide Taranoğlu,
Söz ver kendi kendine,
içme dostum sigara.
Güzide Taranoğlu
Yeşilay Haftası
Yeşil temiz bir hilal
Yepyeni doğmuş gibi.
Ak bir bayrak üstüne
Gelip de konmuş gibi.
Bu bayrağın vatanı,
İnananların kalbi,
Yeşilay’ın altında
Hepsi kaynaşmış gibi.


--


İçkinin baş düşmanı,
Bu yeşilaycılardır.
Savaşları durmadan,
Sürüp gider yıllardır.
İ. Hakkı TALAS
Yeşilay Gençlik Marşı
Bir zamanlar gelecek,
Göğsümüz kabaracak,
Acunda dalgalansın,
Yeşil aylı bir bayrak.
Bu bayrağın altında,
Bil rahat yaşanacak.
Bayrağın dalgalanıp,
Göğsünde kabaracak.
Arkadaş varlığını,
İki şey doldurmalı.
Bunlar; vatan sevgisi,
Ülkü bağı olmalı.


Yeşilay İle İlgili Güzel Sözler- İçki İle İlgili Sözler,Alkol İle İlgili Sözler-İçki ve Alkol İle İlgili Atasözleri, Alkol ve İçki ile İlgili Özdeyişler, Alkol ve Sigara İle İlgili Sözler,Yeşilay Haftası İle İlgili Sözler
İçki güldürür, süründürür, öldürür.
İçki sağlığın düşmanıdır.
İçki kötülükler doğurur.
İçki aile bütçesini eritir.
İçki sinir ve sindirim sistemlerini bozar.
Alkol almak, gönüllü çılgınlıktır.
İçkinin girdiği yerden akıl, ahlak ve utanma kaçar.
İçkiyle İlgili Atasözleri
• Kadeh içinde, deniz içinde olduğundan daha çok kimse boğulmuştur. (Alman)
• İçkinin üstesinden gelirim sanırsan, içki senin hakkından gelir. (Amerikan)
• İçki, bütün bela ve kötülüklerin anası, anahtarıdır. (Arap)
• Meyhanede yazıla şey, cennette okunmaz. (Bulgaristan)
• Sarhoş adam, yırtık çuvaldır. (Bulgaristan)
• İçkiye düşkün olanları, bu yıkımdan kurtarmak için en iyi yol, sarhoş değilken, onlara bir sarhoşu göstermektir. (Çin)
• İçki girince, akıl çıkar. (Fransız)
• Şarapla başlayan dostluk, bir gece sürer. (İspanyol)
• Şarabın girdiği yerden, alçak gönüllülük çıkar. (İsveç)
• İçki ocak söndür. (Tatar)
• Sarhoştan deli bile kaçar. (Tatar)
• Keçi şarap içmiş, dağda kurt aramaya çıkmış. (Türk)
İçkiyle İlgili Özdeyişler
• İçkiyi savunanlar olabilir, fakat içki onları asla savunmaz. (Abraham Lincoln)
• Ey içki, eğer senin adın yoksa, sana ‘iblis’ adını verelim. (W. Shakespeare)
• İsterse başka ulusları mutlu etsin, alkol bizim düşmanımızdır. (Prof. Dr. Sadi Irmak)
• İnsan vücudunda içki koymak, makine yataklarına kum koymak gibidir. (Henry Ford)
• Her kadeh, mezara doğru bir basamaktır. (Abdülhak Hamid)
• İçki alışkanlığı, toplumsal bir vebadır. (Ahmet Emin Yalman)
• İçki, korkağı cesur; cesuru küstah eder. (Refik Halit Karay)
• İçkinin bağırdığı yerde, ahlak ve utanç susar. (W. Chaucer)
• Belaların en büyüğü sarhoşluktur. (Jefferson)
• Akıllı adamların tek içkisi sudur. (Thoreau)
• Şarap mideye oturunca, artık söz unutulur. (Alessandro Menzoni)
• İçki arkadaşları düşman eder. (Prof. Dr. F. Kerim Gökay)
• Savaş fırtınadır, gelir geçer; içkiyse aman ve aralık vermez. (Ali Vahit)




İçki ve Sigara Konulu Özlü Sözler


• İçki güldürür, süründürür, öldürür.
• İçki sağlığın düşmanıdır.
• İçki kötülükler doğurur.
• İçki aile bütçesini eritir.
• İçki sinir ve sindirim sistemlerini bozar.
• Sigara kanserle kardeştir.
• Akıllı adamların tek içkisi sudur.
• İçki bütün kötülüklerin anasıdır.
• İçki öldürür, kumar söndürür, spor güldürür.
• İçki insanı sefalete, rezalete hatta cinayete sürükler.
• Alkol, veremin en yakın dostudur.
• Alkol kapıdan girerse, mutluluk pencereden çıkar.
• Toplumdaki pek çok facianın sorumlusu içkidir.
• Alkol almak, gönüllü çılgınlıktır.
• İçkinin girdiği yerden akıl, ahlâk ve utanma kaçar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen beğendiğiniz konulara yorumlar yazarak, diğer kullanıcıların takip etmesinde yarar sağlayınız.

Yaşam Resim Walpaper Galeri Photographic screensavers and wallpaper

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı